Procedury postępowania diagnostycznego w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Ostrowcu Św.
Procedury na czas przed rozpoczęciem diagnozy:
- Podczas wizyty w Poradni zaleca się, aby dzieciom/uczniom nie towarzyszyły dodatkowe osoby, poza uzasadnionymi przypadkami (np. rodzic małego dziecka lub niepełnosprawnego dziecka), decyzję podejmuje pracownik Poradni. Osoba towarzysząca musi być zabezpieczona analogicznie jak dziecko/uczeń ( maseczka lub przyłbica, rękawiczki ochronne, mycie i dezynfekcja rąk itp.).
- Przed przystąpieniem do wykonania czynności diagnostycznych/ terapeutycznych rodzic dziecka lub pełnoletni uczeń zobowiązany jest wypełnić ankietę epidemiologiczną. W przypadku choć jednej odpowiedzi „ TAK” lub braku udzielenia odpowiedzi na co najmniej jedno pytanie, będzie zidentyfikowane podwyższone ryzyko zakażenia. W takiej sytuacji pracownik Poradni ma prawo odmówić wykonania usługi.
- Grafik przyjęć klientów należy układać tak, aby nie doprowadzić do gromadzenia się ich na korytarzu Poradni.
- Należy wyraźnie ograniczać poruszanie się klientów po Poradni/gabinecie, aby zminimalizować możliwość kontaktów.
- Klient przy wejściu do gabinetu dezynfekuje lub myje ręce oraz zakłada rękawiczki ochronne.
- W przypadku usług świadczonych w domu klienta, specjalista z Poradni przed wejściem do pomieszczenia zakłada maseczkę, przyłbice, rękawiczki (zależnie od potrzeb).
- Klient używa maseczek zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dziecko / uczeń przychodzi do Poradni z niezbędnymi przedmiotami ( ołówek, długopis, linijka, kredki).
- Opiekun małego lub niepełnosprawnego dziecka, którego obecność jest niezbędna używa maseczek zgodnie z obowiązującymi przepisami i utrzymuje bezpieczny dystans w trakcie wykonywanych czynności.
Procedury w trakcie wykonywania diagnozy:
W stosunku do dzieci/uczniów:
- Obowiązkowe noszenie maseczek oraz rękawiczek ochronnych przez klientów Poradni.
- Zakaz używania telefonów komórkowych w trakcie pobytu w Poradni.
W stosunku do pracowników Poradni:
Obowiązkowe noszenie maseczek medycznych bądź przyłbic oraz rękawiczek jednorazowych.
Procedury wykonywane po wizycie:
- Po wykonaniu diagnozy następuje dezynfekcja stanowiska (wszystkich przedmiotów z którymi klient miał kontakt).
- Od zakończenia dezynfekcji musi minąć rekomendowany przez producenta preparatu dezynfekcyjnego czas, zanim następny klient zostanie obsłużony na tym samym stanowisku.
- Konieczne jest wywietrzenie pomieszczenia przed przyjęciem następnego klienta.