Poradnia Psychologiczno-Pedagogicznaw Ostrowcu Świętokrzyskim

Opiniowanie i orzecznictwo

Wydawanie opinii w sprawach:

  • wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  • wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej lub odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego
  • spełniania przez dziecko odpowiednio obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą
  • pozostawienia ucznia klasy I‐III szkoły Podstawowej na drugi rok w tej samej klasie.
  • objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej
  • dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom
  • objęcia dziecka pomocą psychologiczno‐pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce
  • objęcie ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia
  • odroczenie rozpoczęcia spełniania spełniania obowiązku szkolnego w przypadku dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
  • zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego
  • udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki
  • o specyficznych trudnościach w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia)
  • przyjęcia ucznia do oddziału przysposabiającego do pracy
  • zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu
  • braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych, możliwości podjęcia pracy przez małoletniego poniżej 16. roku życia
  • pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadpodstawowej
  • inne opinie w sprawach związanych z kształceniem wychowaniem dzieci i młodzieży (np. dla PZP, poradni foniatrycznej, Sądu)
  • Innych, określonych w odrębnych przepisach.

Wydawanie orzeczeń:

  • o potrzebie nauczania indywidualnego,
  • o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na: niesłyszenie, słabe słyszenie, niewidzenie, słabe widzenie, niepełnosprawność ruchową (w tym afazja), niepełnosprawność intelektualną (w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym), autyzm, w tym z zespół Aspergera, niepełnosprawnością sprzężoną, zagrożenie niedostosowaniem społecznym, niedostosowanie społeczne
  • o potrzebie zajęć rewalidacyjno‐wychowawczych (niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim)
Scroll Up
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Ostrowcu Świętokrzyskim - 2019