REGULAMIN ORGANIZACJI PRACY PORADNI
PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W OSTROWCU ŚW.
§ 1
1. Regulamin opracowano w oparciu o przepisy prawa oświatowego (Ustawa Prawo Oświatowe z dn. 14.12.2016), statut Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Ostrowcu Św. oraz Kodeks Pracy.
2. Regulamin określa:
a) czas i miejsce wykonywania pracy;
b) zasady organizacji pracy poradni;
c) obowiązującą dokumentację, zasady jej prowadzenia i obiegu;
d) obieg korespondencji oraz zasady aprobaty dokumentów;
e) wewnętrzne przepisy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
§ 2
Czas i miejsce wykonywania pracy.
1. Wymiar czasu pracy pracowników pedagogicznych poradni wynosi 20 godzin tygodniowo i jest realizowany w formie pięciodniowego tygodnia pracy w godzinach 8.00 – 16.00. W indywidualnych przypadkach, gdy np. godziny pracy nie są dogodne dla klienta, czas pracy pracownika pedagogicznego może być wydłużony do godziny 17.00.
2. Wymiar czasu pracy pracowników administracyjnych wynosi 40 godzin tygodniowo i jest realizowany w godzinach 8.00 – 16.00.
3. Dyrektor poradni ustala i przedstawia do zaopiniowania radzie pedagogicznej tygodniowy rozkład zajęć pracowników pedagogicznych określający ich godziny pracy w poszczególnych dniach tygodnia. Zmiana godzin pracy wymaga uzgodnienia z dyrektorem poradni.
4. Pracownicy są zobowiązani do punktualnego rozpoczynania i kończenia pracy oraz efektywnego wykorzystywania czasu pracy dla realizacji zadań statutowych poradni.
5. Pracownik winien niezwłocznie wyjaśnić dyrektorowi przyczyny spóźnienia lub innego odstępstwa od ustalonych godzin świadczenia pracy.
6. Nieprzestrzeganie czasu pracy może spowodować pociągnięcie pracownika do odpowiedzialności, zgodnie z przepisami prawa pracy.
7. Wyjścia i wyjazdy pracownika w teren winny być uzgodnione z dyrektorem i wpisane w kalendarz terminów znajdujący się w sekretariacie.
8. W przypadku choroby lub innych przyczyn powodujących niemożność świadczenia pracy przez pracownika, należy powiadomić sekretariat placówki, nie później jednak niż następnego dnia.
9. Dyrektor może w uzasadnionych przypadkach zalecić pracownikowi wykonywanie pracy w dni wolne od pracy lub po godzinach pracy, pracownikowi przysługuje czas wolny na zasadach określonych w Kodeksie Pracy.
10. Poradnia jest placówką nieferyjną.
§ 3
Zasady organizacji pracy.
1. Urządzenia znajdujące się na wyposażeniu poradni winny być używane zgodnie z ich przeznaczeniem, z przestrzeganiem zasad określonych w instrukcji obsługi, wyłącznie dla realizacji celów statutowych poradni.
2. Zabrania się instalowania i wykorzystywania nielegalnego oprogramowania komputerowego na sprzęcie informatycznym poradni.
3. Każdy z pracowników poradni odpowiada za powierzony mu sprzęt oraz jest zobowiązany do zabezpieczenia swojego stanowiska po zakończeniu pracy poprzez pozostawienie dokumentacji w zamkniętych szafach i biurkach, włączenie z sieci urządzeń elektrycznych i oświetlenia, zamknięcie okien, drzwi.
4. Korzystanie z księgozbioru poradni może odbywać się po uzgodnieniu z pracownikiem odpowiedzialnym za jego prowadzenie. Nie należy wypożyczać książek i metod oraz pomocy diagnostycznych osobom nie będącymi pracownikami poradni.
5. Pracownicy poradni są w sposób szczególny zobowiązani do przestrzegania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
§ 4
Obowiązująca dokumentacja, zasady jej prowadzenia i obiegu.
1. W poradni tworzone są następujące rodzaje dokumentacji:
a) roczny plan pracy poradni zatwierdzany przez radę pedagogiczną i sprawozdanie z jego realizacji;
b) projekt organizacyjny poradni przygotowany przez dyrektora i zatwierdzany przez organ prowadzący;
c) tygodniowy rozkład zajęć pracowników pedagogicznych zaopiniowany przez radę pedagogiczną;
d) protokolarz posiedzeń rady pedagogicznej;
e) rejestr form pomocy udzielonej przez PP-P;
f) wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży;
g) rejestr wniosków o wydanie orzeczenia;
h) rejestr wniosków o przeprowadzenie badania;
i) rejestr wydanych opinii i orzeczeń;
j) księga korespondencyjna;
k) dzienniki zajęć pracowników poradni;
l) teczki indywidualne badanych;
m) protokoły posiedzeń zespołów orzekających;
n) zeszyt zarządzeń dyrektora poradni;
o) inna dokumentacja określona w przepisach odrębnych.
2. Karty indywidualne z wypełnioną dokumentacją badań specjalistycznych winny być zwracane do sekretariatu po zakończonej diagnozie lub terapii, następnie bezzwłocznie rejestrowane w księdze głównej i skorowidzu alfabetycznym badanych.
3. Dzienniki zajęć pracowników poradni prowadzone są przez pracowników na bieżąco.
4. Protokoły z posiedzeń zespołów orzekających sporządzane są w dniu posiedzenia zespołu i podpisywanie przez jego członków.
§5
Obieg korespondencji i zasady aprobaty dokumentów.
1. Korespondencja rejestrowana jest przez sekretarza poradni w księdze pism przychodzących i wychodzących za wyjątkiem korespondencji wewnętrznej poradni.
2. Wpływającą korespondencję przegląda dyrektor i dekretuje ją do pracowników według ich kompetencji. Odpowiedź na korespondencję powinna nastąpić w ciągu siedmiu dni lub w innym terminie wyznaczonym przez dyrektora poradni, po uprzednim zapoznaniu dyrektora z treścią odpowiedzi.
3. Obieg dokumentów finansowych odbywa się między dyrektorem w Wydziałem Finansowym Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Św. na odrębnych zasadach.
4. Dyrektor poradni podpisuje:
a) zarządzenia i decyzje własne;
b) pisma skierowane do władz nadrzędnych;
c) zalecenia pokontrolne dotyczące działalności poradni;
d) dokumentację finansową;
e) zatwierdzanie planów pracy;
f) podziękowania, nagrody, dyplomy;
g) umowy o pracę, zwolnienia, przeniesienia, świadectwa pracy;
h) aprobatę urlopów;
i) odpowiedzi na skargi i wnioski;
j) pisma dotyczące statutowej działalności poradni;
k) opinie na podstawie badań i orzeczenia z posiedzeń zespołów orzekających;
l) delegacje służbowe.
§ 6
Dyrektor poradni może wprowadzić zmiany w regulaminie pracy poradni z inicjatywy własnej lub na wniosek Rady Pedagogicznej.
Zasady sporządzania protokołów zebrań Rady Pedagogicznej i prowadzenia Protokolarza Rady określone są w Regulaminie Pracy Rady Pedagogicznej.
Regulamin Organizacji Pracy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Ostrowcu Św. przedstawiono i zatwierdzono na zebraniu pracowników Poradni w dn. 04.04.2018 r.